ציוד צלילה טכני

חיבור קליפסה לפנס

חיבור קליפסה לפנס צלילה או כל מקום אחר.

חיבור קליפסה

 אחד האביזרים הנפוצים בצלילה טכנית הינו הקליפסה , קיימות דרכים רבות לחבר קליפסות ובנושא זה עסקנו במאמר בנושא.מאמר זה יתאר חיבור קליפסה בחיבור קבוע בעזרת חוט גלגלת , חיבור כזה משמש לחיבור קליפסה לפנסים וצינורות כאחד.
image002

בכדי להתחיל אנו צריכים , קליפסה (bolt snap ) , חוט גלגלת , מספריים , מצת וכמובן פנס הגיבוי . לחיבור קליפסה לפנס גיבוי או לצינור לחץ נמוך אני מעדיף להשתמש בקליפסת 1/2 אינץ’.

image004

חתוך חוט באורך של כמה עשרות סנטימטר , השחל את החוט דרך טבעת הקליפסה ואח”כ העבר את כל אחת מקצוות החוט דרך הקדח בכיוונים מנוגדים .

image006

הדק את החוט אך השאר רווח קטן בין טבעת הקליפסה לגוף הפנס . לפף את הלולאה בעזרת קצוות החוט בכיוונים מנוגדים , ליפוף שלם ( כמו בתמונה ). בצורה זו נוצרת “טבעת” בין הקליפסה לגוף הפנס שמונעת חיכוך של המתכת עם הפנס.

image008

הדק את החוט וקשור קשר כפול , הדק את החוט בחוזקה . חתוך את החוט המיותר תוך השארת קצוות באורך של כחצי סנטימטר .

image010

חמם את קצוות החוט כך שימס ויתעגל ויקבל צורה כדורית . שים לב שאתה לא מחמם את גוף הפנס . חימום החוט עלול לגרום לחוט לימס ולטפטף , טיפות אלו לוהטות ויש להיזהר שלא יטפטפו עליך !

image012

כאשר קצה החוט עדיין חם לחץ עליו בעזרת תחתית המצת כך שהו יתקרר לצורת פיטריה , בצורה כזאת הקשר לא יכול להיפתח והחוט מאובטח .

image014

בחן את הקשר ביסודיות וודא שאין סימני חריכה , קרעים , שהחוט מהודק היטב וכו’ , במידה ומצאת את אחד מהליקויים הנ”ל או שקיים חשד אחר שהחוט יפרם , חתוך אותו ובצע הכל מחדש

 

אודות המחבר

שלומי פלניצקי

התחיל לצלול בשנת 90 ומאז התקדם עד לרמת מדריך צלילה טכנית ומדריך מערכות סגורות.
צולל טכני ותיק שלקח חלק פעיל בפיתוח הצלילה הטכנית בארץ ובים התיכון ובפיתוח מערכי הדרכת צלילה טכנית בהתאחדות הישראלית לצלילה.