ציוד צלילה טכני

התאמת ריתמה ללוח גב

התאמת ריתמה ללוח גב Cody Gardner and Peter Stinhof

תורגם שלומי פלניצקי

 Cody Gardner and Peter Stinhof dir-diver.com

Adjusting the backplate harness

קיימת חשיבות רבה להתאמה נכונה של הרתמה ללוח הגב בכדי לשמור על בטיחות הצולל ולנוחות והנאה מהצלילה. הרתמה לא צריכה להיות הדוקה מידי אך גם לא חופשית מידי , להלן הנחיות כלליות שיסייעו  לך לעשות את זה נכון

backplate1

בזמן ההתאמה כדאי ללבוש בגד בעל עובי זהה לזה של חליפת הצלילה שלך !

backplate2

האם הרתמה מנותבת כראוי ? לפני שנתחיל , וודא שהרתמה מנותבת כראוי . מאמר זה עוסק בהתאמת רתמה בשיטת הוגרטיין /DIR ולכן מדובר על רתמה מחלק אחד

 

אורך רצועות הכתפיים . התאם את הרצועה כך שהיד תהיה חופשית להגיע בקלות לגב ולגעת בחלק העליון של לוח הגב . הקצה העליון של הלוח צריך להיות ממש מתחת לחוליה השנייה ( בעמוד השדרה )  . אל תשים עדיין את רצועות המותניים והמפשעה .

אורך רצועות הכתפיים .
התאם את הרצועה כך שהיד תהיה חופשית להגיע בקלות לגב ולגעת בחלק העליון של לוח הגב . הקצה העליון של הלוח צריך להיות ממש מתחת לחוליה השנייה ( בעמוד השדרה ) . אל תשים עדיין את רצועות המותניים והמפשעה .

מיקום טבעות ה D ברצועת הכתפיים. מתח את הידיים לצדדים , עצום עיניים וודא שהידיים נוגעות ב D-RING כאשר אתה מכניס ידיים .לאחר מכן וודא שה D-RINGS לא נמוכות מידי , ע"י שילוב ידיים , הטבעות לא אמורות להפריע לשילוב הידיים .

מיקום טבעות ה D ברצועת הכתפיים.
מתח את הידיים לצדדים , עצום עיניים וודא שהידיים נוגעות ב D-RING כאשר אתה מכניס ידיים .לאחר מכן וודא שה D-RINGS לא נמוכות מידי , ע”י שילוב ידיים , הטבעות לא אמורות להפריע לשילוב הידיים .

בקפלייט התאמת ריתמה

וודא שאורך רצועות הכתפיים הימינית והשמאלית זהים .
בדוק שאורך רצועת הכתפיים השמאלית והימנית זהים ושמיקום הטבעות זהה . התאם במידת הצורך .

התאמה בקפלייט

התאם את רצועת המותניים .
רצועות המותנים לא אמורה להיות הדוקה מידי ואסור שהיא תגביל את הנשימה . האבזם שמחובר לרצועה השמאלית אמור להיות מהודק בצד ימין . ניתן למקם אותו אחורה כמה שיותר כך שיקבע את הקניסטר של הפנס אך עדיף להשתמש באבזם נוסף לאבטוח הקניסטר .

חבר את האבזם בצורה הבאה

חבר את האבזם בצורה הבאה

מקם את הטבעת השמאלית. הטבעת צריכה להיות ממוקמת במרכז המותן

מקם את הטבעת השמאלית.
הטבעת צריכה להיות ממוקמת במרכז המותן

התאם רצועת המפשעה . רצועת המפשעה אמורה להיות מעט חופשית , התאם את רצועת המפשעה כך שהיא תגיע כ 3 ס"מ מעל רצועת המותניים .

התאם רצועת המפשעה .
רצועת המפשעה אמורה להיות מעט חופשית , התאם את רצועת המפשעה כך שהיא תגיע כ 3 ס”מ מעל רצועת המותניים .

התאם את הטבעת האחורית . לעיתים יש צורך לאבטח ציוד לטבעת האחורית . הטבעת צריכה להיות גבוהה ככל האפשר אך וודא שהמיכלים לא מסתירים אותה .

התאם את הטבעת האחורית .
לעיתים יש צורך לאבטח ציוד לטבעת האחורית . הטבעת צריכה להיות גבוהה ככל האפשר אך וודא שהמיכלים לא מסתירים אותה .

 

 

 

אודות המחבר

מארק פדר

מדריך צלילה טכני בכיר, מסמיך מדריכים עד דרגת טרימיקס. צולל מערכות סגורות. אוניות טבועות ומערות , מקים של Tek-Dive, שותף בכתיבת מערכי הצלילה הטכנית של ההתאחדות הישראלית לצלילה וחבר הנהלה לשעבר. עוסק בקידום וחינוך הצלילה הטכנית מתחילת שנות ה 2000.