אתרי צלילה בצפון

הצלקת The Trench

עומק 30 מטר

 הצלקת

כתב שלומי פלניצקי
התגלה על ידי IDx

לצלילה שלי ושל אודי התלבטנו בין שלושה אתרים, הצלקת הארוכה שכבר ביקרנו בה בעבר רק שהפעם אנחנו עם סקוטריםוהצלקת באורך של 600 מטר ! כך שזה יכול להיות מעניין , צלקת נוספת שעדיין לא ביקרנו בה אך הינה קצרה משמעותית מהראשונה ואתר נוסף של שברי מטוס ח”א מפוזרים על הקרקע שגם בו עדיין לא ביקרנו , החלטה קשה . בסוף החלטנו ללכת על הצלקת הארוכה ולנסות ולבצע צלילה הלוך חזור כ 1.2 ק”מ בעזרת הסקוטרים …..

זה לקח לנו 50 דקות בעומק של 30 מטר , בדרך ראינו לוקוסים פשוט ענקים שאפילו לא התרגשו מהרעש של מנועי הסקוטר, באילת הדגים בורחים.לפחות 3 מורנות זהובות גדולות ,צב ים אחד מנומנם שהתקרבתי אליו ולא ממש “שם עלי” , כבר חשבתי שאולי הוא תקוע במעורה אז משכתי אותו החוצה בעדינות הוא הביט בי וחזר בעצלתיים פנימה למעורה, הצטערתי שהפרעתי לו, לפני כחודש צללתי בחוף הדקל עם נמרוד ונדב לכיוון הנמל וצב כזה ששמע את הסקוטרים נתן שם שחיה בטיל ורק אני הצלחתי לראות אותו,  הצב הזה פשוט לא התרגש מכלום, או בגלל שהוא היה בהיפוטרמיה כמוני או שהחבר’ה של ים תיכון לא מתרגשים מביקורים כאלה , בהמשך ראינו חתול ים פשוט ענק ועוד לוקוסים בקיצור צלילה מדהימה אבל היה קרררררר

image002 (1)עיבוד של סריקת סונר רב אלומה שעובד ע”י רוני שדה מתוך סריקת. הסריקה מתארת במדוייק את צורת הקרקעית. הרקע החום מתאר משטחי כורכר  כאשר ה”שביל” הירוק מתאר את הסדק שנוצר בשיכבת הסלע. הסדק ברוחב של כ 11 מטר הינו חולי לרוב אורכו ודפנותיו בגובה של 1- 2 מטר.

אורך הצלקת הינו כ 600 מטר !.

אודות המחבר

שלומי פלניצקי

התחיל לצלול בשנת 90 ומאז התקדם עד לרמת מדריך צלילה טכנית ומדריך מערכות סגורות.
צולל טכני ותיק שלקח חלק פעיל בפיתוח הצלילה הטכנית בארץ ובים התיכון ובפיתוח מערכי הדרכת צלילה טכנית בהתאחדות הישראלית לצלילה.