אתרי צלילה בצפון

לאוניד

עומק 30 מטר.

הספינה “לאוניד” על שם סלט הדגים של לאוניד.

עומק 30 מטר.

התגלה על ידי IDx

 

הספינה נמצאת בעומק של 30 מטר כ 4 קמ מערבית לחיפה.  הספינה היא ספינת עבודה כל שהי שלפני ההטבעה שלה “ניקו” אותה מכל מה שהיה אפשר להוריד ממנה.leonid_pic

leonid-wreck-3

איור של הספינה מארק פדר

אורך הספינה אורך הספינה 42 מטר, רוחב 11. בירכתיים ישנו חדר גדול שפתוח לכוון גוף הספינה שמלא בחלקו הגדול בחול אבל מאפשר כניסה ליד הדופן הימנית. בהמשך לכוון החרטום ישנם עד שני חדרים , אחד מכל צד שהגישה אילם חסומה. מפתחים שנוצרו עם הזמן על סיפון הספינה ניתן לראות שהחדרים ריקים. במרכז הסירה ישנם מנופים וגלגלות שנשארו עליה כאשר היא טבעה. משם לחרטום מוביל מסדרון צר ופתוח שמימינו ומשמאלו ישנם עד שני חדרים סגורים ריקים.

לפי מצב הספינה היא הוטבעה לפני 20-30 שנה ומשמשת היום משכן ללהקות של אנטיאסים ומספר לוקוסים. מצאנו על הספינה מספר עוגנים של דייגים, וזה אומר שהנקודה מוכרת לדייגים, מעבר לזה אין עדויות שצללו לספינה הזאת מאז שהיא טובעה.

leonid-wreck2

הדמייה של הספינה כפי שנעשתה על ידי ה MultiBeam בחלק העליון ניתן ליראות בבירור את החדר הגדול של הירכתיים מתחת לזה את שני החדרים בצד ימין ושמא ואת החלק המרכזי של הספינה. בחלק התחתון רואים בבירור את החרטום שהוא קטום בקצה שלו.

אודות המחבר

מארק פדר

מדריך צלילה טכני בכיר, מסמיך מדריכים עד דרגת טרימיקס. צולל מערכות סגורות. אוניות טבועות ומערות , מקים של Tek-Dive, שותף בכתיבת מערכי הצלילה הטכנית של ההתאחדות הישראלית לצלילה וחבר הנהלה לשעבר. עוסק בקידום וחינוך הצלילה הטכנית מתחילת שנות ה 2000.

Leave a Comment