צלילה טכנית

קורס צלילה טכני שלבים ראשונים

ארבע צוללים טכניים נוספים מצטרפים לקהילה בארץ,

אינה, מישה, אלכס ואלכסיי סיימו בפסח את הקורס.

הקורס נמשך שמונה ימים ממשבע בבקר עד שמונה בערב  והיה תענוג לעבוד עם צוללים שבאים לצלול וללמוד ונהנים מהצלילה והחברה, הרבה צלילות והרבה שעות מים הביאו את שתי הצוותים לרמת צלילה מצויינת עם תקשורת טובה מעל ומתחת למים, יכולת שמירת איזון טובה בכל מצב ויכולת לפתור תקלות והתקלות בכל מצב בצורה בטוחה ומהירה.

הקורס עבר במועדון דיפ שנתן תמיכה מצויינת לכל הקורס והיה להם מספיק סבלנות לחכות לכולם עד אחרי השקיעה עד שכולם יצאו מהמים.

תמונות משלבים שונים מהקורס:

על קורס צלילה טכנית שלבבים ראשונים

tech_course2

רוג’ה ופיפין מההתאחדות לצלילה בצרפת ,סיכום קורס טכני מעל היעלת


התפיסה שלי לחינוך הצולל בקורסים טכניים  היא שהכשרת צולל טכני מתחלקת לשני חלקים. בחלק הראשון –  לומדים את המיומנויות הדרושות לצלילה טכנית ציוד חדש ותיפעולו, איזון ויכולת לבצע תרגילים. כאשר החניך שולט במיומנויות האלה, ממשיכים לקורס הבא ובו צלילות הדקומפרסיה. השיטה הזו מאפשרת לבנות ולבסס את הידע הנרכש באופן הדרגתי.

tech_course1

מתרגלים ירידה

tech_course3

חניות דקומפרסיה

תחילת הקורס

הקורס הבסיסי הינו הקורס החשוב ביותר לצולל הטכני. בשלב הזה הצולל לומד לעבוד עם קונפיגורציית ציוד חדשה, איזון, עבודת סנפירים ועבודת צוות. שלב זה הינו הבסיס לכל סוגי הצלילה הטכנית כיום בעולם. לומדים את מיומנויות היסוד של הצלילה הטכנית. אלה הן המיומנויות הבסיסיות של הצלילה הטכנית, אשר מהוות את הבסיס לכל הסוגים של הצלילה הטכנית כולל צלילת מערות ו wreck diving.

בהמשך הקורס

מעמיקים בתיאוריות של חנקן, חמצן, מודלים שונים של דקומפרסיה, טבלאות תכנון צלילה, חניות דקומפרסיה, קצב עלייה, ניהול מצבי חירום וכו’. בנוסף, מבצעים צלילות  צלילות דקומפרסיה, תוך שימוש בשתי תערובות, תחתית ו 50% חמצן, לזמנים המכסימליים במגבלות הציוד ויכולות הצולל.

המיומנויות כוללות:

עבודה עם דאבלים, ומיכל דקומפרסיה, קונפיגורציה של הציוד (קונפיגורציית הוגרטיין, המוכרת גם כ- DIR), עבודת צוות, ניהול גזים, תפעול כל הציוד המשמש לצלילה, עבודת סנפירים ואיזון.
במהלך הצלילות לומדים לתפעל את כל הציוד, שולטים בתפעול מצבי חירום ובאיזון. בין הצלילות החניכים נדרשים לתרגל באופן עצמאי את הנקודות הבעייתיות לבד במים, עד שהם מגיעים לרמה הנדרשת.
במהלך הצלילות בקורס ניתנת לחניך האפשרות להבין את מגבלות הציוד, הצוות ומגבלותיו הוא.
tech_course4

פרבל , עמוס , אלכס , אלכסיי תמונת סיום קורס

 תנאי סיום הקורס הוא כאשר החניכים מסוגלים לבצע את כל הנלמד בקורס תוך שמירה על איזון, שליטה במצבי חירום ותקשורת בצוות.
הקורס מוסרט בווידאו.

אודות המחבר

מארק פדר

מדריך צלילה טכני בכיר, מסמיך מדריכים עד דרגת טרימיקס. צולל מערכות סגורות. אוניות טבועות ומערות , מקים של Tek-Dive, שותף בכתיבת מערכי הצלילה הטכנית של ההתאחדות הישראלית לצלילה וחבר הנהלה לשעבר. עוסק בקידום וחינוך הצלילה הטכנית מתחילת שנות ה 2000.